Jak radzić sobie z inkontynencją w pracy?

Nietrzymanie moczu – gdy zaczyna się ta dolegliwość, większość osób odczuwa wielkie zakłopotanie i wstyd. Ma poczucie, że musi się teraz ciągle pilnować i nie oddalać zbytnio od toalety, a najlepiej pozostawać w domu. Dlatego część chorych rezygnuje z pracy. Tymczasem z lekką i średnią inkontynencją da się prowadzić aktywne życie – także zawodowe.

 

Nie rzucaj swojej dotychczasowej pracy!

 

Z badań wynika, że nietrzymanie moczu wpływa negatywnie na życie zawodowe mniej więcej połowy osób dotkniętych tym schorzeniem. Jego pojawienie się zmienia plany i ambicje związane z karierą, a także znacząco ogranicza aktywność biznesową. Nie sposób wydajnie pracować i skupiać się w 100% na zadaniach, kiedy człowiek cały czas stara się nie oddalać zbytnio od toalety. Jednak rezygnacja z życia zawodowego wcale nie jest koniecznością nawet przy dość nasilonej inkontynencji. Nie będzie ona dezorganizować dnia pracy, jeśli zastosuje się nowoczese środki higieniczne, takie jak wkładki urologiczne lub pieluchomajtki dla dorosłych, na przykład markiTena. Są one dyskretne – pozostają niewidoczne pod ubraniem, a nawet mają specjalny wkład neutralizujący nieprzyjemne zapachy.

 

Zmień niektóre nawyki i nabierz nowych przyzwyczajeń

 

Negatywne emocje związane ze strachem przed kompromitacją przy kolegach z pracy pomoże ci zwalczyć psycholog. W czasie wizyty udzieli ci on specjalistycznego wsparcia i pokaże, że inkontynencja nie musi decydować o twoim życiu. W następnym kroku uważnie przejrzyj swoją szafę. Wybierając stroje do pracy, sięgaj raczej po luźne spodnie lub spódnice w ciemnych kolorach. Postaraj się też przejść na rozsądną, zbilansowaną dietę. Przy inkontynencji trzeba bardzo kontrolować swoją wagę, gdyż każdy nadmiar kilogramów wywiera niekorzystny nacisk na podbrzusze i mięśnie krocza. Zrezygnuj również z picia porannej kawy, która ma działa moczopędne i odwadnia organizm. Zamiast tego co dzień wypijaj około półtora litra niegazowanej wody mineralnej. Dzięki temu mocz będzie rzadszy i będzie mieć mniej intensywny zapach. Możesz też pić herbatki ziołowe z rumianku, brzozy lub pokrzywy, które są polecane na dolegliwości układu moczowego. Ważne również, by mimo inkontynencji nie zmuszać się do oddawania moczu przy każdej przerwie w pracy. Warto za to regularnie ćwiczyć mięśnie dna miednicy, czyli tak zwane mięśnie Kegla. Zalecenie to dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Trening polega na kilkukrotnym zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni krocza. Można go wykonywać kilka razy dziennie w dowolnym czasie i miejscu, zajmuje nie więcej niż minutę. Wzmocnione mięśnie będą lepiej podtrzymywać pęcherz, a silny zwieracz cewki nie pozwoli na mimowolny wyciek moczu podczas kasłania, kichania lub śmiania się.